Jak oceniać, by uwzględniać potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów
w procesie dydaktycznym

Priorytet MEiN

Cele szkolenia:

  • nauczyciele rozumieją wpływ sposobu oceniania na motywację uczniów oraz na efektywność uczenia się,
  • nauczyciele projektują proces oceniania się zgodnie
    z naturalnymi potrzebami mózgu, uwzględniając potrzebę doceniania i informacji zwrotnej.

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna strategie kształtowania nastawienia na rozwój,
  • zdobędzie informacje na temat oceniania oparte na współczesnych badaniach z zakresu psychologii, samorozwoju
    i neurobiologii połączonych z praktycznymi rozwiązaniami doświadczonego nauczyciela,
  • nauczy się planować zajęcia, podczas których ocenianie służy rozwojowi uczniów.
Źródło Pixabay

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Ocenianie w szkole zgodne z przepisami prawa oświatowego.
  2. Po co ocenianie w szkole czyli ocenianie z perspektywy ucznia, rodzica, nauczyciela.
  3. Ocenianie a indywidualizacja procesu uczenia się.
  4. Ocenianie przez docenianie, czyli jak aktywować mózg do wysiłku.
  5. Nastawienie na rozwój czy nastawienie na trwałość – co kształtujemy?
  6. Nowy wymiar motywacji w kontekście potrzeb współczesnego świata.
  7. Kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Forma szkolenia – stacjonarne.
  • Czas trwania szkolenia – 3-4 godziny dydaktyczne.
  • Szkolenie dla rad pedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z 2-3 szkół, koszty szkolenia zostaną podzielone na wszystkie placówki.
  • Uczestnicy otrzymują po szkoleniu imienne certyfikaty zgodne z rozporządzeniem MEiN  i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
 
 

Formularz zamówienia

Formularz zamknięty

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA ORGANIZACJĘ SZKOLENIA

DANE DO FAKTURY