Uczeń ze SPE - diagnoza, planowanie
i organizowanie pracy

Priorytet MEiN

Cele szkolenia:

  • nauczyciele rozpoznają potrzeby uczniów ze spe i zgodnie
    z nimi planują pracę – pomoc psychologiczno-pedagogiczną, IPET,
  • dokonują oceny efektywności pracy i formułują WOPFU,
  • dostosowują treści programowe, formy i metody pracy oraz sposoby oceniania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna przepisy prawa, zasady prowadzenia diagnozy funkcjonalnej, planowania i organizowania zajęć zgodnie
    z potrzebami uczniów ze spe,
  • zdobędzie umiejętności optymalnego planowania
    i organizowania pracy z uczniami z orzeczeniami oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pomoc p-p - IPRT, WOPFU
Źródło Pixabay

PROGRAM SZKOLENIA

Aktualna sytuacja pobudza nas do ciągłego zadawania pytań: 

  • Jak wspomagać rozwój uczniów z zaburzeniami rozwojowymi
    i dysfunkcjami?
  • Jak planować, organizować i ewaluować pracę z uczniami
    z orzeczeniami – IPET, WOPFU?
  • Jak planować, organizować i ewaluować pomoc psychologiczno-pedagogiczną uczniów z uwzględnieniem sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19?

Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia!

Program:

  1. Uczniowie ze spe – charakterystyka grupy.
  2. Planowanie i organizowanie pracy z uczniem ze spe zgodnie
    z prawem oświatowym (uczniowie z orzeczeniami, wczesne wspomaganie rozwoju, pomoc psychologiczno-pedagogiczna).
  3. Diagnoza funkcjonalna. Rozpoznawanie trudności: poznawczych, emocjonalnych, społecznych.
  4. Planowanie pracy – IPET.
  5. Ewaluacja – WOPFU.
  6. Dostosowywanie form i metod pracy oraz treści programowych.
  7. Indywidualizowanie w procesie oceniania.
  8. Uczeń ze spe w grupie społecznej.
  9. Praca zespołowa nauczycieli na rzecz uczniów ze spe
  10. Współpraca nauczycieli z rodzicami i specjalistami.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Forma szkolenia – stacjonarne.
  • Czas trwania szkolenia – 3 godziny dydaktyczne.
  • Szkolenie dla rad pedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z 2-3 szkół, koszty szkolenia zostaną podzielone na wszystkie placówki.
  • Uczestnicy otrzymują po szkoleniu imienne certyfikaty zgodne z rozporządzeniem MEiN  i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
 
 

Formularz zamówienia

Formularz zamknięty

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA ORGANIZACJĘ SZKOLENIA

DANE DO FAKTURY