Uczeń ze spektrum autyzmu - jak planować
i organizować pracę i wsparcie

Priorytet MEiN

Uczestnik podczas szkolenia:

  • otrzyma praktyczne wskazówki do działania na rzecz optymalnego wspierania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • zdobędzie informacje do zastosowania od zaraz,
  • zapozna się z praktyczną, sprawdzoną wiedzą, która oparta jest na naukowych badaniach.
Źródło Freepik

PROGRAM SZKOLENIA

Spektrum autyzmu jest jednym z najczęściej diagnozowanych zaburzeń. Rodzice i nauczyciele odbywają liczne szkolenia i warsztaty mające na celu podnoszenie kompetencji w zakresie projektowania środowiska edukacyjnego i społecznego podczas bieżącej pracy, co powoduje,
że świadomość potrzeb, jakie mają osoby ze spektrum autyzmu oraz wiedza na temat tego, jak z nimi pracować, są coraz większe. Wciąż jednak każdy autysta, z którym zaczynamy pracować, jest dla nas zagadką.

Podczas szkolenia omówimy:

  1. Specyficzne cechy osób ze spektrum autyzmu z uwzględnieniem wiedzy z zakresu tego, jak działa mózg z zaburzeniami rozwojowymi.
  2. Trudności poznawcze, emocjonalne, społeczne uczniów ze spektrum autyzmu.
  3. Sposoby wspomagania ucznia ze spektrum autyzmu.
  4. Organizowanie i planowanie pracy w szkole.
  5. Praktyczne przykłady postępowania przy wykorzystaniu technik behawioralnych.
  6. Redukowanie zachowań niepożądanych.
  7. Integrację ucznia z grupą rówieśniczą.
  8. Wspieranie kompetencji społecznych i komunikacyjnych.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Forma szkolenia – stacjonarne.
  • Czas trwania szkolenia – 3-4 godziny dydaktyczne
  • Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z 2-3 szkół, koszty szkolenia zostaną podzielone na wszystkie placówki.
  • Uczestnicy otrzymują po szkoleniu imienne certyfikaty zgodne z rozporządzeniem MEiN  i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Formularz zamówienia

Formularz zamknięty

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA ORGANIZACJĘ SZKOLENIA

DANE DO FAKTURY