Kreatywność oraz innowacja w przedszkolu. Kształtowanie kompetencji twórczego rozwiązywania problemów

Praktyczne sposoby zastosowania metod twórczego myślenie w pracy z dzieckiem przedszkolnym

Cele szkolenia:

  • przekazanie wiedzy dotyczącej rozwoju kreatywnego myślenia
    i działania u dziecka młodszego,
  • podkreślenie roli aktywności twórczych w kształtowaniu umiejętności otwartego podejścia do pojawiających się problemów i przezwyciężania przeszkód,
  • dostarczenie wiedzy na temat stymulatorów mobilizujących, sprzyjających i pobudzających kreatywność dziecka,
  • zdobycie wiedzy dotyczącej blokad kreatywności oraz sposobów na ich unikanie,
  • poznanie metodyki lekcji twórczości,
  • poznanie składników twórczej pomysłowości, tj. płynności, giętkości, elastyczności myślenia oraz elaboracji,
  • poznanie sposobów na kształtowanie umiejętności interpersonalnych: tworzenie klimatu grupowego, porozumiewania się i współdziałania,
  • poznanie wybranych zdolności umysłowych, tj. dokonywanie skojarzeń bliskich i dalekich, rozumowanie dedukcyjne, analogie, metaforyzowanie, transformowanie,
  • zapoznanie z przykładami praktycznego zastosowania heurystyk twórczych w edukacji przedszkolnej.
webinary dla nauczycieli
Źródło Pixabay

PROGRAM SZKOLENIA

Podczas szkolenia dla rady pedagogicznej uczestnicy dowiedzą się czym jest kreatywność w myśleniu i działaniu oraz poznają praktyczne sposoby wdrażanie metod twórczych do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Szkolenie ma przede wszystkim wymiar praktyczny. Jego głównym celem jest dostarczenie wiedzy oraz materiałów niezbędnych do rozwijania u dzieci kompetencji przyszłości. Rolą szkolenia dla nauczycieli jest również zachęcenie i zainspirowanie do wychodzenia poza utarte schematy edukacji przedszkolnej.

Program:

  1. Rola kreatywności w życiu współczesnego człowieka.
  2. Etapy rozwoju kreatywności dziecka.
  3. Diagnoza poziomu kreatywności dziecka.
  4. Czynniki wspierające i blokujące dziecięcą kreatywność.
  5. Metody, techniki budujące zdolności twórcze dziecka.
  6. Praktyczne przykłady zastosowania technik twórczego myślenia
    w edukacji przedszkolnej: skojarzenia, mapowanie, myślenie transformacyjne, kombinatoryczne, pytajne, synestezja.
  7. Prezentacja inspiracji do twórczej pracy nauczyciela: bibliografia, kreatywne programy do realizowania na terenie placówki, przykłady placówek działających w duchu kreatywności innowacyjności.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Forma szkolenia – stacjonarne.
  • Czas trwania szkolenia – 4 godziny dydaktyczne.
  • Szkolenie dla rad pedagogicznych przedszkoli.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z 2-3 przedszkoli, koszty szkolenia zostaną podzielone na wszystkie placówki.
  • Uczestnicy otrzymują po szkoleniu imienne certyfikaty zgodne z rozporządzeniem MEiN  i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
 
 

Formularz zamówienia

Formularz zamknięty

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA ORGANIZACJĘ SZKOLENIA

DANE DO FAKTURY