Dziecko zdolne w szkole – metody i formy pracy, które wspierają pracę ze zdolnym uczniem
i rozwijają jego potencjał

Podniesienie umiejętności w zakresie wspierania uczniów szczególnie zdolnych

Miejsce/Rodzaj: online

Data: 18.02.2025.
Godz.: 17.00 – 19.15

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna sposoby rozpoznawania ucznia zdolnego,
  • poszerzy wiedzę dotyczącą psychologii ucznia szczególne zdolnego,
  • rozwinie umiejętność rozpoznawania uczniów szczególnie zdolnych,
  • zwiększy bazę metod pracy z uczniem szczególnie zdolnym,
  • zdobędzie wiedzę na temat obszarów pracy z uczniem zdolnym, o które szczególnie warto zadbać,
  • nauczy się jak identyfikować uczniów szczególnie zdolnych, motywować i stymulować ich rozwój oraz współpracować z ich rodzicami.

Adresaci szkolenia: nauczyciele, wychowawcy, specjaliści szkolni, dyrektorzy i wicedyrektorzy.

Źródło WyEdukowani

PROGRAM SZKOLENIA

Udział w szkoleniu wskaże nauczycielom, jak rozpoznawać ucznia zdolnego i rozwijać jego twórczy potencjał. Znajomość aktów prawnych regulujących pracę z uczniem zdolnym ułatwi organizację wsparcia i pomocy. Uczestnicy po szkoleniu potrafią przygotować szkolną strategię wspierania uczniów zdolnych. 

W edukacji niezwykle istotne jest doskonalenie form i metod pracy z dzieckiem zdolnym. Odpowiednie działania wychowawcze mogą znacznie wpłynąć na dalszy rozwój naszych uczniów. Podczas tego szkolenia uczestnik dowie się o tym,  jak pracować z dziećmi zdolnymi począwszy od przedszkola do szkoły podstawowej.

Program:

  1. Podstawy prawne regulujące pracę z uczniami zdolnymi

  2. Definicje pojęć: zdolności, uzdolnienia, talent, geniusz.

  3. Jak rozpoznać zdolnego ucznia? Jak z nim pracować?

    – Charakterystyka ucznia szczególnie zdolnego
    – Identyfikowanie zdolności ogólnych i kierunkowych
    – Cechy osobowości uczniów zdolnych
    – Uczeń podwójnie wyjątkowy
    – Jak ucznia zdolnego zintegrować z klasą?
    – Czym wyróżnia się zdolny uczeń na tle klasy?
    – Czy uczeń zdolny to uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
    – Czym różni się uczeń zdolny od utalentowanego?

  4. Jak pracować ze zdolnym uczniem?

    – 5 skutecznych sposobów, jak efektywnie motywować zdolnego ucznia
    – Jak na co dzień motywować zdolnego ucznia do osiągania ponadprzeciętnych wyników?
    – Rola tutora w procesie wspierania ucznia zdolnego

  5. Jak wspomagać rozwój zdolnego ucznia? Czy można więcej wymagać od zdolnego ucznia?

    – Jakie są metody i formy pracy, które wspierają pracę ze zdolnym uczniem?
    – Metody aktywizujące i rozwijające zdolności myślenia
    – Jak podejść indywidualnie do zdolnego ucznia w procesie edukacji?
    – Praktyczne wskazówki

  6. Wyzwania w pracy ze zdolnym uczniem

    – Szkolny system wspierania ucznia zdolnego
    – Rola szkoły przy wspieraniu ucznia zdolnego 
    – Współpraca ze zdolnym uczniem – okiem dyrektora i nauczyciela
    – Filozofia pracy z uczniem szczególnie zdolnym(motywowanie ucznia zdolnego, perfekcjonizm, etykietowanie)

  7. Jak współpracować z rodzicami zdolnego ucznia?

     

  8. Jak nawiązać współpracę z partnerami zewnętrznymi na rzecz zdolnego ucznia?

Uczestnicy po szkoleniu otrzymują:

  • imienne zaświadczenie zgodne z rozp. MEN,
  • nagranie szkolenia na okres 30 dni,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Dzień przed szkoleniem na podany w formularzu zgłoszenia adres mailowy uczestnika zostanie wysłany link do wydarzenia prowadzonego na platformie ClickMeeting.

SZKOLENIE POPROWADZI

Małgorzata Flis

wieloletnia dyrektorka szkoły podstawowej, nauczycielka historii, doradca zawodowy.
Absolwentka studiów trener w oświacie, coaching
i tutoring, studiów podyplomowych Liderów Oświaty.

Szkoleniowiec z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania własnym rozwojem zawodowym, przywództwem dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. 

Pasjonatka wystąpień publicznych, słowa mówionego i rozwoju osobistego. Aktywnie działa w przestrzeni edukacyjnej w obszarach: przywództwo edukacyjne, zarządzanie zmianą, tworzenie autorskiego modelu placówki, mistrzowski warsztat pracy dyrektora – lidera.

Zwolenniczka szkoły opartej na relacjach
i budowaniu wspólnoty. Propagatorka modelu pracy szkoły bazującej na energii, inicjatywie
i komunikacji społeczności szkolnej.

Wyznaje zasadę:
,,Razem można więcej, lepiej, skuteczniej!”

TERMIN i GODZINA SZKOLENIA

18 lutego 2025 r.

godz. 17:00 – 19:15

MIEJSCE SZKOLENIA

online

platforma ClickMeeting

CENA SZKOLENIA

150 zł/os.

Płatność po szkoleniu – fakturę z 14-dniowym terminem płatności wystawiamy
i przesyłamy do Państwa po webinarze.

Jeśli zależy Państwu na opłaceniu szkolenia
z budżetu na 2024 rok prosimy o kontakt.

Jeśli zależy Państwu na odroczeniu płatności
ze względu na brak budżetu szkoleniowego prosimy  o kontakt.

Formularz zgłoszenia

Formularz otwarty