Uczestnik podczas szkolenia:
Adresaci szkolenia: nauczyciele, wychowawcy, specjaliści szkolni, dyrektorzy i wicedyrektorzy.
Udział w szkoleniu wskaże nauczycielom, jak rozpoznawać ucznia zdolnego i rozwijać jego twórczy potencjał. Znajomość aktów prawnych regulujących pracę z uczniem zdolnym ułatwi organizację wsparcia i pomocy. Uczestnicy po szkoleniu potrafią przygotować szkolną strategię wspierania uczniów zdolnych.
W edukacji niezwykle istotne jest doskonalenie form i metod pracy z dzieckiem zdolnym. Odpowiednie działania wychowawcze mogą znacznie wpłynąć na dalszy rozwój naszych uczniów. Podczas tego szkolenia uczestnik dowie się o tym, jak pracować z dziećmi zdolnymi począwszy od przedszkola do szkoły podstawowej.
Program:
Podstawy prawne regulujące pracę z uczniami zdolnymi
Definicje pojęć: zdolności, uzdolnienia, talent, geniusz.
Jak rozpoznać zdolnego ucznia? Jak z nim pracować?
– Charakterystyka ucznia szczególnie zdolnego
– Identyfikowanie zdolności ogólnych i kierunkowych
– Cechy osobowości uczniów zdolnych
– Uczeń podwójnie wyjątkowy
– Jak ucznia zdolnego zintegrować z klasą?
– Czym wyróżnia się zdolny uczeń na tle klasy?
– Czy uczeń zdolny to uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
– Czym różni się uczeń zdolny od utalentowanego?
Jak pracować ze zdolnym uczniem?
– 5 skutecznych sposobów, jak efektywnie motywować zdolnego ucznia
– Jak na co dzień motywować zdolnego ucznia do osiągania ponadprzeciętnych wyników?
– Rola tutora w procesie wspierania ucznia zdolnego
Jak wspomagać rozwój zdolnego ucznia? Czy można więcej wymagać od zdolnego ucznia?
– Jakie są metody i formy pracy, które wspierają pracę ze zdolnym uczniem?
– Metody aktywizujące i rozwijające zdolności myślenia
– Jak podejść indywidualnie do zdolnego ucznia w procesie edukacji?
– Praktyczne wskazówki
Wyzwania w pracy ze zdolnym uczniem
– Szkolny system wspierania ucznia zdolnego
– Rola szkoły przy wspieraniu ucznia zdolnego
– Współpraca ze zdolnym uczniem – okiem dyrektora i nauczyciela
– Filozofia pracy z uczniem szczególnie zdolnym(motywowanie ucznia zdolnego, perfekcjonizm, etykietowanie)
Jak współpracować z rodzicami zdolnego ucznia?
Jak nawiązać współpracę z partnerami zewnętrznymi na rzecz zdolnego ucznia?
Uczestnicy po szkoleniu otrzymują:
Dzień przed szkoleniem na podany w formularzu zgłoszenia adres mailowy uczestnika zostanie wysłany link do wydarzenia prowadzonego na platformie ClickMeeting.
wieloletnia dyrektorka szkoły podstawowej, nauczycielka historii, doradca zawodowy.
Absolwentka studiów trener w oświacie, coaching
i tutoring, studiów podyplomowych Liderów Oświaty.
Szkoleniowiec z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania własnym rozwojem zawodowym, przywództwem dla uczenia się i rozwoju indywidualnego.
Pasjonatka wystąpień publicznych, słowa mówionego i rozwoju osobistego. Aktywnie działa w przestrzeni edukacyjnej w obszarach: przywództwo edukacyjne, zarządzanie zmianą, tworzenie autorskiego modelu placówki, mistrzowski warsztat pracy dyrektora – lidera.
Zwolenniczka szkoły opartej na relacjach
i budowaniu wspólnoty. Propagatorka modelu pracy szkoły bazującej na energii, inicjatywie
i komunikacji społeczności szkolnej.
Wyznaje zasadę:
,,Razem można więcej, lepiej, skuteczniej!”
18 lutego 2025 r.
godz. 17:00 – 19:15
online
platforma ClickMeeting
150 zł/os.
Płatność po szkoleniu – fakturę z 14-dniowym terminem płatności wystawiamy
i przesyłamy do Państwa po webinarze.
Jeśli zależy Państwu na opłaceniu szkolenia
z budżetu na 2024 rok prosimy o kontakt.
Jeśli zależy Państwu na odroczeniu płatności
ze względu na brak budżetu szkoleniowego prosimy o kontakt.
Newsletter
Zapisz się na bezpłatny newsletter*
i odbierz zniżkę na pierwsze szkolenie!
*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i usługach WyEdukowani – Akademia Projektowania Rozwoju.
Zgodę można w każdej chwili wycofać,
a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.
Copyright © 2020 wyedukowani.pl | Strona stworzona w ramach projektu atwi.pl