Organizacja doradztwa zawodowego w szkole podstawowej – jak wspierać uczniów w wyborze ścieżki kariery zawodowej?

Analiza arkusza kontroli na rok szkolny 2024/25

Miejsce/Rodzaj: online

Data: 13.02.2025.
Godz.: 17.00 – 19.15

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna metody i formy realizacji działań związanych z doradztwem zawodowym , w tym obowiązkowych 10 godzin
    w klasach 7- 8 ,
  • zdobędzie usystematyzowaną wiedzę na temat obowiązków wynikających z przepisów prawa odnośnie realizacji doradztwa zawodowego,
  • nauczy się jak zaplanować i dokonać ewaluacji działań z zakresu doradztwa zawodowego,  jak z sukcesem pełnić rolę doradcy szkolnego, szukać inspiracji do podejmowania współpracy z partnerami szkoły i instytucjami rynku pracy,
  • przygotuje się do ewentualnej kontroli w zakresie  zgodności
    z przepisami prawa oświatowego organizacji doradztwa zawodowego 
    w roku szkolnym 2024/2025.

Adresaci szkolenia: kadra kierownicza, nauczyciele, wychowawcy, specjaliści oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Źródło WyEdukowani

PROGRAM SZKOLENIA

Szkolenie odpowie na pytania i pomoże przygotować się do wspierania uczniów w planowaniu i wyborze ścieżki kariery zawodowej. Pozwoli uzyskać kompetencje w kierunku oswajania uczniów i dzieci z decyzyjnością, która czeka ich w dorosłym świecie. 

Szkolenie dostarczy wiedzy i pomoże przygotować Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego. Dowiecie się Państwo, jakie działania podejmować, jak je dokumentować oraz kto jest odpowiedzialny za ich realizację w szkole.

Program obejmuje również analizę ARKUSZ KONTROLI w zakresie zgodności z przepisami prawa oświatowego organizacji doradztwa zawodowego w roku szkolnym 2024/2025.

Szkolenie będzie inspiracją, jak skutecznie realizować doradztwo zawodowe, by było ono wartościowe dla całej społeczności szkolnej.


Program:

  1. Przepisy prawa oświatowego regulujące organizację doradztwa zawodowego w szkole podstawowej, rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego.
  2. Czy preorientacja zawodowa w przedszkolu ma sens? Kiedy rozpocząć planowanie ścieżki kariery zawodowej w szkole podstawowej, żeby osiągnąć sukces? Jakie informacje są najważniejsze dla ucznia w planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej?
  3. Jak rozwijać talenty u uczniów? Jak nasz uczeń może zostać inżynierem swojej kariery? Dlaczego warto planować karierę zawodową każdego z uczniów?
  4. Jak określić ścieżkę kariery rozwoju zawodowego ucznia? Kiedy i jak wyznaczyć cele w planowaniu kariery zawodowej ucznia? Jakie są etapy w planowaniu ścieżki rozwoju zawodowego ucznia?
  5. Szkoła jako inspiracja w tworzeniu przyszłego sukcesu zawodowego. Czy każdy uczeń może osiągnąć sukces zawodowy?
  6. Jak zaplanować i rozwijać doradztwo zawodowe w szkole?
    Jak efektywnie i nowocześnie prowadzić zajęcia z doradztwa zawodowego?
  7. Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego – najważniejsze cele, zadania i założenia.
  8. Jak stworzyć indywidualną ścieżkę rozwoju zawodowego?
    Jak zaplanować karierę marzeń? Okiem nauczyciela i ucznia.
  9. Propozycja ćwiczeń dla uczniów kl. 1-8 – zawodowe ABC, stworzenie autorskiego modelu placówki rozwijającej doradztwo zawodowe.
  10. ARKUSZ KONTROLI w zakresie zgodności z przepisami prawa oświatowego organizacji doradztwa zawodowego w roku szkolnym 2024/2025.

Uczestnicy po szkoleniu otrzymują:

  • imienne zaświadczenie zgodne z rozp. MEN,
  • nagranie szkolenia na okres 30 dni,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Dzień przed szkoleniem na podany w formularzu zgłoszenia adres mailowy uczestnika zostanie wysłany link do wydarzenia prowadzonego na platformie ClickMeeting.

SZKOLENIE POPROWADZI

Małgorzata Flis

wieloletnia dyrektorka szkoły podstawowej, nauczycielka historii, doradca zawodowy.
Absolwentka studiów trener w oświacie, coaching
i tutoring, studiów podyplomowych Liderów Oświaty.

Szkoleniowiec z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania własnym rozwojem zawodowym, przywództwem dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. 

Pasjonatka wystąpień publicznych, słowa mówionego i rozwoju osobistego. Aktywnie działa w przestrzeni edukacyjnej w obszarach: przywództwo edukacyjne, zarządzanie zmianą, tworzenie autorskiego modelu placówki, mistrzowski warsztat pracy dyrektora – lidera.

Zwolenniczka szkoły opartej na relacjach
i budowaniu wspólnoty. Propagatorka modelu pracy szkoły bazującej na energii, inicjatywie
i komunikacji społeczności szkolnej.

Wyznaje zasadę:
,,Razem można więcej, lepiej, skuteczniej!”

TERMIN i GODZINA SZKOLENIA

13 lutego 2025 r.

godz. 17:00 – 19:15

MIEJSCE SZKOLENIA

online

platforma ClickMeeting

CENA SZKOLENIA

300 zł/os.

Płatność po szkoleniu – fakturę z 14-dniowym terminem płatności wystawiamy
i przesyłamy do Państwa po webinarze.

Jeśli zależy Państwu na opłaceniu szkolenia
z budżetu na 2024 rok prosimy o kontakt.

Jeśli zależy Państwu na odroczeniu płatności
ze względu na brak budżetu szkoleniowego prosimy  o kontakt.

Formularz zgłoszenia

Formularz otwarty