Przygotowanie do kontroli KO w zakresie zgodności z przepisami prawa zwiększania dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych

Kontrola kuratorów oświaty

Miejsce/Rodzaj: online

Data: 14.12.2023r.
Godz.: 19.00 – 20.30

Cel szkolenia:

  • zdobycie wiedzy na temat pracy zgodnej z obwiązującymi przepisami oraz kierunkami polityki oświatowej na rok szkolny 2023/2024 w zakresie zgodności z przepisami prawa zwiększania dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych.

Adresaci szkolenia: specjaliści, pedagodzy, zainteresowani nauczyciele, dyrektorzy.

Kierunki polityki oświatowej państwa
Źródło WyEdukowani

PROGRAM SZKOLENIA

Szkolenie to praktyczne wskazówki na temat realizacji zadań w zakresie zgodności z przepisami prawa zwiększania dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych.  W czasie szkolenia zostaną przeanalizowane obligatoryjne zadania specjalistów oraz dokumentacja jaką powinna prowadzić placówka w tym zakresie.

Program:

  1. Obowiązujące przepisy prawa, nowe standardy PPP
  2. Zadania pedagoga specjalnego w aspekcie zgodności z przepisami prawa zwiększania dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
  3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pracy nauczyciela
  4. Zgodności z przepisami prawa zwiększania dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów
  5. Obowiązkowa dokumentacja z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego
  6. Indywidualne teczki uczniów
  7. Prowadzenie dzienników
  8. Praktyczne wskazówki do pracy – prowadzenie dokumentacji PPP
    i kształcenia specjalnego
  9. Podsumowanie i sesja pytań.
Materiały dla uczestników:
  • przykładowy plan pracy pedagoga specjalnego,
  • plan nadzoru 2023/2024 (przykładowa karta z KO),
  • wzór karty PPP, 
  • wzór IPET
  • wzór WOPFU.
  • opis dokumentacji indywidualnych teczek dla ucznia
    z orzeczeniem i opinią.

Uczestnicy po szkoleniu otrzymują imienne zaświadczenie, nagranie szkolenia i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Dzień przed szkoleniem na podany w formularzu zgłoszenia adres mailowy uczestnika zostanie wysłany link do wydarzenia prowadzonego na platformie ClickMeeting.

SZKOLENIE POPROWADZI

IPET WOPFU

Angelika Perdek-Chabinowska

Czynny zawodowo pedagog szkolny i specjalny
 w szkole podstawowej, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, doradca zawodowy, specjalista terapii pedagogicznej oraz trener metod efektywnego uczenia się. Na co dzień wspomaga pracę placówek w zakresie udzielana pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomaga również uczniom w pracy nad stresem czy asertywnością. 

Posiada bogate doświadczenie w pracy dydaktycznej m.in. jako nauczyciel przedmiotów administracyjnych oraz pracowni komunikacji interpersonalnej, prelegent w ogólnopolskich wydarzeniach edukacyjnych, wykładowca
na studiach podyplomowych dla nauczycieli.

Główne obszary tematyczne to pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dokumentacja pracy nauczyciela, techniki uczenia, autoprezentacja, nowoczesne metody nauczania, rozwijanie kompetencji kluczowych, TIK, elementy kodowania, kierunki polityki oświatowej, wsparcie ucznia ze SPE, metody wychowawcze w codziennej pracy nauczyciela.

 Jako trenerka stawia na aktywizację uczestników
i pragmatyzm, starając się przekazywać wiedzę, którą można wykorzystać w swojej pracy. 

TERMIN i GODZINA SZKOLENIA

14 grudnia 2023 r.

godz. 19:00 – 20:30

MIEJSCE SZKOLENIA

online

platforma ClickMeeting

CENA SZKOLENIA

110 zł/os.

Płatność po szkoleniu – fakturę z 14-dniowym terminem płatności wystawiamy
i przesyłamy do Państwa po webinarze.

Jeśli zależy Państwu na wcześniejszym otrzymaniu faktury prosimy o kontakt.

Jeśli zależy Państwu na odroczeniu płatności ze względu na brak budżetu szkoleniowego prosimy
 o kontakt.

Formularz zgłoszenia

Formularz otwarty