Praktycznie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

Pakiet niezbędnych dokumentów

Miejsce/Rodzaj: online

Data: 16.10.2024r.
Godz.: 18.00 – 19.30

Cel szkolenia:

  • zdobycie umiejętności planowania i przydzielania odpowiednich form pomocy w szkole
  • zdobycie umiejętności konstruowania i prowadzenia obligatoryjnej oraz pomocnej dokumentacji organizowania PPP

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna obowiązujące przepisy prawa dotyczące organizacji
    i dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    w szkole
  • zdobędzie umiejętność prowadzenia form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
  • zdobędzie wiedzę na temat dokumentacji obowiązkowej
    z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Adresaci szkolenia: wszyscy zainteresowani nauczyciele, pedagodzy szkolni i specjaliści pracujący w przedszkolu. 

Kierunki polityki oświatowej państwa
Źródło WyEdukowani

PROGRAM SZKOLENIA

Szkolenie jest wsparciem dla nauczycieli, pedagogów, specjalistów w zakresie prowadzenia dokumentacji i zajęć z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. To praktyczny przekaz dotyczący planowania i dokumentowania PPP w szkole.

  1. Obowiązujące przepisy prawa, nowe standardy PPP.

  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna zadania nauczycieli
    i specjalistów. Nowy specjalista w zespole.

  3. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole:
    – klasy terapeutyczne,
    – zajęcia rozwijające uzdolnienia,
    – zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się,
    – 
    zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
    – 
    zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym,
    – 
    zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu –
    w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych,
    – 
    porady i konsultacje,
    – 
    warsztaty.

  4. Praktyczne wskazówki do pracy. 

  5. Podsumowanie i sesja pytań.

 W materiałach szkoleniowych otrzymają Państwo m.in.:

  • kartę oceny efektywności zajęć,
  • przykładowy program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
  • przykładową procedurę udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole,
  • zbiór aktów prawnych regulujących pracę w szkole,
  • kartę PPP, 
  • wzór IPET, 
  • wzór WOPFU. 

Uczestnicy po szkoleniu otrzymują:

  • imienne zaświadczenie zgodne z rozp. MEN,
  • nagranie szkolenia na okres 30 dni,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Dzień przed szkoleniem na podany w formularzu zgłoszenia adres mailowy zostanie wysłany do Państwa link do wydarzenia prowadzonego na platformie ClickMeeting.

SZKOLENIE POPROWADZI

IPET WOPFU

Angelika Perdek-Chabinowska

Czynny zawodowo pedagog szkolny i specjalny
w szkole podstawowej, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, doradca zawodowy, specjalista terapii pedagogicznej oraz trener metod efektywnego uczenia się. Na co dzień wspomaga pracę placówek w zakresie udzielana pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomaga również uczniom w pracy nad stresem czy asertywnością. 

Posiada bogate doświadczenie w pracy dydaktycznej m.in. jako nauczyciel przedmiotów administracyjnych oraz pracowni komunikacji interpersonalnej, prelegent w ogólnopolskich wydarzeniach edukacyjnych, wykładowca na studiach podyplomowych dla nauczycieli.

Zajmuje się szkoleniami stacjonarnymi
i webinariami. Od lat prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych oraz kursy na kierowników
i wychowawców wycieczek.

Główne obszary tematyczne to pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dokumentacja pracy nauczyciela, techniki uczenia, autoprezentacja, nowoczesne metody nauczania, rozwijanie kompetencji kluczowych, TIK, elementy kodowania, kierunki polityki oświatowej, wsparcie ucznia ze SPE, metody wychowawcze w codziennej pracy nauczyciela.

 Jako trenerka stawia na aktywizację uczestników
i pragmatyzm, starając się przekazywać wiedzę, którą można wykorzystać w swojej pracy. 

TERMIN i GODZINA SZKOLENIA

16 października 2024 r.

godz. 18:00 – 19:30

MIEJSCE SZKOLENIA

online

platforma ClickMeeting

CENA SZKOLENIA

130 zł/os.

Płatność po szkoleniu – fakturę z 14-dniowym terminem płatności wystawiamy
i przesyłamy do Państwa po webinarze.

Jeśli zależy Państwu na wcześniejszym otrzymaniu faktury prosimy o kontakt.

Jeśli zależy Państwu na odroczeniu płatności ze względu na brak budżetu szkoleniowego prosimy
 o kontakt.

Formularz zgłoszenia

Formularz otwarty