Jak pracować z uczniami w klasie wielokulturowej, w kontekście migracji w związku z wojną na Ukrainie

Priorytet MEiN

Cele szkolenia:

  • zrozumiesz na czym polega szok kulturowy i nauczysz się skutecznie wspierać dzieci w procesie adaptacji,
  • będziesz umieć antycypować i zapobiegać potencjalnym konfliktom w grupie wielopoglądowej i mieszanej etnicznie,
  • dowiesz się jak emocjonalność dorosłych wpływa na kształtowanie się życiowych postaw i poglądów dzieci i jak świadomie kierować tymi procesami,
  • poznasz sposoby pracy grupowej sprzyjające harmonijnemu funkcjonowaniu grupy wielokulturowej,
  • będziesz wiedzieć jak organizować proces kształcenia i jakie dostosowania zastosować by wspomóc dziecko ukraińskie
    w procesie edukacji.
Praca z dziećmi z Ukrainy podczas zajęć w przedszkolu
Źródło WyEdukowani

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Wojna i jej emocjonalne oraz organizacyjne skutki.
  2. Dziecko w traumie – symptomy i metody wsparcia.
  3. Klasa międzykulturowa – praca nad dynamiką grupy.
  4. Szok kulturowy i adaptacja dziecka migranckiego.
  5. Współpraca z rodzicami
  6. Dostosowania edukacyjne dla dzieci z Ukrainy.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Forma szkolenia – online.
  • Czas trwania szkolenia – 3 godziny dydaktyczne.
  • Szkolenie dla rad pedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z 2-3 szkół, koszty szkolenia zostaną podzielone na wszystkie placówki.
  • Uczestnicy otrzymują po szkoleniu imienne certyfikaty zgodne z rozporządzeniem MEiN  i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
  • Dzień przed szkoleniem na podany
    w formularzu zamówienia  adres mailowy zostanie wysłany link do wydarzenia.
 
 

Formularz zamówienia

Formularz zamknięty

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA ORGANIZACJĘ SZKOLENIA

DANE DO FAKTURY