Pozytywna Dyscyplina w szkole
i przedszkolu – szkolenie bazowe

Szkolenie certyfikowane

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna filary Pozytywnej Dyscypliny
  • pozna komunikaty uprzejme i stanowcze jednocześnie oparte na wzajemnym szacunku
  • pozna swój styl liderski
  • ustali życiowe kompetencje uczniów jakie chce w nich rozwijać
    i wyzwania w pracy wychowawczej z jakimi się mierzy
  • dowie się jak rozpoznawać przekonania i przyczyny stojące za zachowaniami uczniów
  • pozna 4 błędne cele zachowania
  • zdobędzie wiedzę na temat działania mózgu w stresie
  • pozna sposoby wspierające samoregulację dorosłych i dzieci
  • dowie się co się kryje za zachowaniami dzieci, jak je rozkodowywać i reagować na przyczynę zachowania
  • dowie się jakie mogą być długofalowe skutki stosowania kar
    i nagród i czym je zastępować (poszukiwanie rozwiązań, logiczne i naturalne konsekwencje)
  • dowie się czym jest poczucie przynależności i znaczenia, i jak możemy wspierać realizację tej potrzeby szczególnie przy zachowaniach trudnych
  • zdobędzie wiedzę i umiejętności budowania skutecznej zachęty
  • dowie się jaka jest różnica pomiędzy zachętą a pochwałą
  • zdobędzie umiejętność budowania pytań pełnych ciekawości
  • pozna ponad 40 narzędzi PD.
Źródło Freepik

PROGRAM SZKOLENIA

Spotkanie będzie prowadzone metoda warsztatową. Uczestnicy będą ćwiczyli poznane kompetencje, pracowali w mniejszych grupach. Pozytywna dyscyplina to wychowanie oparte na szacunku, zastępujące walkę – współpracą, znajdujące rozwiązania dobre dla wszystkich, akceptujące różnice w ludziach i ich sposobach myślenia, tak aby łączyć a nie dzielić. Jest zbiorem praktycznych umiejętności i narzędzi wspierających rodziców i nauczycieli.

Pozytywna dyscyplina uczy dzieci umiejętności społecznych
i emocjonalnych – wspiera w lepszym funkcjonowaniu w szkole, przedszkolu, domu rodzinnym i  życiu codziennym. Angażuje dzieci
w rozwiązywanie problemów z jednoczesnym rozumieniem potrzeb innych ludzi. Sięga swoimi korzeniami do psychologii A. Adlera i R. Dreicursa. Opiera się na budowaniu relacji, byciu stanowczym
i uprzejmym jednocześnie. Uczy podejmowania decyzji oraz poszukiwania rozwiązań. Działa w oparciu o zasady i reguły. Stwarza dzieciom warunki do bycia zaangażowanymi w proces wychowawczy
a nie jedynie biernymi jego odbiorcami. Nakierowana jest na współpracę, współdziałanie i wzajemny szacunek wszystkich członków grupy.

Program:

Moduł I – Pozytywne podejście. Jak być nauczycielem/opiekunem uprzejmym i stanowczym jednocześnie. 

  • Czym jest Pozytywna Dyscyplina? 
  • Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci, a z jakimi wyzwaniami spotykamy się w placówkach.
  • Pozytywna Dyscyplina jako program rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych u dzieci. 
  • Komunikacja życzliwa i stanowcza jednocześnie. 
  • Mój styl liderski i jego wpływ na uczniów i pracę.

Moduł II – Dlaczego dzieci się źle zachowują?

 

  • Co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie.
  • Metafora góry lodowej, czyli co kryje się za zachowaniem.
  • Czym jest poczucie przynależności i znaczenia.
  • Samoregulacja dzieci i dorosłych. 
  • Nazywanie emocji, komunikacja empatyczna.

Moduł III – Skutki kar i ich wpływ na długofalowe rezultaty pracy wychowawczej? 

  • Konsekwencja naturalna.
  • Konsekwencja logiczna.
  • Skupienie na rozwiązaniu jako jedyna alternatywa do kar.
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami związanymi z zachowaniem dzieci w grupie. 
  • Rozwiązywanie konfliktów w grupie, jak uczyć dzieci samodzielności w tym obszarze.

Moduł IV – Budowanie poczucia własnej wartości u dzieci 

  • Jak motywować by nie zniechęcać. 
  • Pochwały i zachęty.
  • Czym różni się zachęta od pochwał.
  • Pytania pełne ciekawości, pytania i polecenia.
  • Etykietowanie i jego wpływ na zachowania i motywację.
  • Nauczyciele pomagają nauczycielom.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Forma szkolenia – stacjonarne.
  • Czas trwania szkolenia – 12 godziny zegarowych (każdy moduł 3 h).
  • Szkolenie dla rad pedagogicznych przedszkoli, szkół podstawowych
    i ponadpodstawowych (treści i narzędzia dostosowywane są do każdego etapu edukacyjnego).
  • Maksymalna ilość uczestników – 25 osób.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z 2-3 placówek, koszty szkolenia zostaną podzielone na wszystkie placówki.
  • Uczestnicy otrzymują po szkoleniu imienne certyfikaty zgodne z rozporządzeniem MEiN  i materiały szkoleniowe w formie elektronicznej/drukowanej.
 
 

Formularz zamówienia

Formularz zamknięty

DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA ORGANIZACJĘ SZKOLENIA

DANE DO FAKTURY